Felahiye Karaşeyh (Karaşıh) Köyü Çekimlerimiz / Kayseri

Felahiye Karaşeyh (Karaşıh) Köyü Çekimlerimiz / Kayseri
VHS ham kasetten (Montajlanmamış) aktardık. Bu sayede daha net görüntü kalitesine ulaşmaya çalıştık. Ham kaset olunca doğal sesler de aynen yayınlanmak zorundadır. Bu konuşmalarda sürç-i lisan etmiş isek şimdiden özür dilerim.
Benim için son derece önemli kültürel unsurlar içeren bir çalışmadır. Oğuzların Bayat - Bayındır hattında insanların Türkçeyi konuşma şekillerinin, örf ve adetlerinin ne kadar birbirine benzediğine şahit olmaktayız. 
"Teyzeme "Allah uzun ömür versin" diyorum. O da bana "ibadet üçün..." diyor. İbadet olmayacaksa uzun ömrü ne yapayım diyor. Buna halk tefekkürü denir. Gönlü zengin, sofrası zengin çok önemli bir neslin umarım son demleri değildir. Bu neslin özellikleri kaybolacaksa bize millet olarak yazık olmuş demektir. 
Bu çekimlerde de kamerayı ben kullanmak zorunda kaldığım için çok değerli Karaşeyhli hemşehrilerimle yan yana görüntü verememenin üzüntüsünü yaşadım.
Ebedi aleme intikal eden büyüklerimize Allah'tan rahmet ve mağfiret; hayatta olanlara sağlıklı ve mutlu bir ömür diliyorum.
Seyit Burhanettin AKBAŞ

Yorumlar