Zekli Ali Efendi’nin Ağıdı /Bünyan Ağıtları Kayseri

 


Zekli Ali Efendi’nin Ağıdı 

Zekli Ali Efendi Bünyan’ın Zek (Ekinciler) köyünden olup Bünyan’dan evliymiş. Ali Efendi, Uzunköprü (Edirne)’de askerlik yaparken öldürülmüş. Ağıdını karısı ile kız kardeşi söylemiş. 

Ağ odada güllü beşik 

Altaydır yanmıyor ışık 

Sen gideli Ali Efendim 

Kollarım sallamaz beşik 

Yıldızı (1) dışa çıkartma 

Ben suyunu getiririm 

Ali Efendim gelecene(2) 

Üç bebekle otururum 

Uzunköprü’nün köprüsü 

Nerde askerin toplusu 

Allah Allah yardım eyle 

Sekiz bacının atlısı 

Ben Bünyan’a gider idim 

Yolum uğradı çeşmeye 

Gelirim anam gelirim 

Gene yonca biçmeye 

Çırpılık’tan toz yekindi 

Uşağın önü söküldü 

Tez gelesin Ali Efendim 

Yıldız bazara çekildi 

Türlü türlü gelir kağat 

Bende de kalmadı takat 

Şaşırmış babamın oğlu 

Kolundan aldırmış saat 

Bir odada dört pencere 

Uyunmuyor uzun gece 

Gardaşımı yudu mola 

Uzunköprü’deki hoca 

Şura değil bura değil 

Çarık giyim de arayım 

Gardaşın saçı dolaşmış 

Tarak verin de tarayım 

Uzunköprü’nün yolları 

Şirin gardaşın dilleri 

Nasıl kıydın kadir Mevlam 

Soldu bahçemin gülleri 

(1) Yıldız: Ali Efendi’nin atının adı imiş. 

(2) Gelecene: gelinceye kadar manasındadır. 

Kaynak: S.Burhanettin AKBAŞ, Bünyan ve Yöresi Halk Edebiyatı Folklor ve Etnografyası, Kayseri, 1994

Kaynak kişi:  Bünyan 'ın Artukogullari sülalesinden Feride Atik Beytür (cennetmekan olsun)

Yorumlar