Düzeltme: Bünyan İbrahim Bey konağının yapılış tarihi: 1748-1749 (miladi)

Düzeltme: Bünyan İbrahim Bey konağının yapılış tarihi: 1748-1749 (miladi)
Mehmet Emin ERTUĞRUL Bey'in yaptığı düzeltme aşağıdaki gibidir:
"Aşağıdaki bağlantıyı gördüm çok güzel olmuş. Yalnız benden kaynaklanmış biryanlışı tashih ve tavzih etmek istiyorum. İbrahim Bey Kapısının Facebook'taki fotoğrafından kitabeyi okumaya çalışmıştım. O zaman "El-Sene"yazısını "Elf Mie" yani 1100 diye okumuş, daha doğrusu, yakıştırmıştım. Daha sonra Dayımın oğlu Cemal Seyhan'dan rica ettim daha yüksek çözünürlükte birkaç fotoğraf rica etmiştim. O da eksik olmasın çekti ve gönderdi. Bir de ne göreyim, "Elf Mie" diye yakıştırdığım meğer "EL-Sene" imiş. 1100 diye
okuduğum tarih de 1162 imiş. Yüzler hanesindeki 1 rakamının yarısı kırık ve fotoğrafta net olmadığı için yanılmışım. Sonra hemen Face'te yaptığım bütün yorumları düzelttim. Buna göre;
Tarih El-Sene 1162
(El-Sene "essene" diye okunur malüm)
22/12/1748 - 10/12/1749 tarihleri arasında bir günde konulmuş."

konuyla ilgilenenlerin bilgisine sunarız.

Yorumlar