İsmail Adil Şahin'den Bünyan'la ilgili bir hatıra


Bünyan elbette ki Kayseri'mizin gözbebeği ilçelerinden biridir. Benim açımdan da ilk çocukluğumun iki yılının geçtiği yer olması bakımından önem taşır. Babam rahmetli Mehmet Şahin askerliğini de yaptığı burada Özel İdare memuruydu.Biz de ben 3-4 yaşlarımı burada geçirdim. 1952-1953 Yılları Kaza (o zaman ilçelere kaza denirdi)nın komutanı olan başçavuş, karısı sünnet düğününe baktı diye kızmış ve sünnetlerde düğün yapılmasını yasaklamış Ama ben 3-4 yaşındaki küçük İsmail bir kere sünnet düğünü lafını duymuşum, durur muyum? Araya araya sünnetçileri buldum ve eve getirdim.Babam kapıda soruyor sünnetçilere "Buyurun ne istiyorsunuz" Cevap oğlunuz sünnet olacakmış, bizi o çağırdı!" "yatırın, kesin de görsün neymiş sünnet olmayı" diyor babam ve beni apar topar yatırıp sünnet ediyorlar. Sonra resmi bulunan Ulu Camide mevlit okutturmuştu da benim için, gönlümü almıştı rahmetli.

Sayın AKBAŞ, eminim bu çabalarınızı Bünyanlılar unutmayacaktır. Onlar unutsa bu şehre ve çevresine hizmet edenler arasında adınız hep yukarılarda bir yerlerde olacaktır.

Takdir duyguları ve saygılarımla efendim

Yorumlar